Om mig

Mitt foto
Demokrati för mig är engagemang och det är en stor anledning till att jag är aktiv i Moderaterna, så klart också för att jag delar många av Moderaternas värderingar. Jag vill bidra till ett än bättre samhälle. Jag är uppvuxen i en företagarfamilj i Uppsala där jag även har studerat på universitetet och tagit en fil. kand. med samhällsgeografi som huvudämne och u-landskunskap som biämne. Jag bor nu för tiden i Bromma med min familj. Att det står så mycket om hiv på min blogg är för att jag under dryga 10 år har jobbat med hivprevention. Sen augusti 2013 jobbar jag som sexualpolitiskt sakkunnig på RFSU. Jag har f.n. förtroendeuppdrag i Idrottsnämnden i Stockholm stad och har tidigare varit ordförande i Brommamoderaterna. Jag sitter även i styrelsen för Let's talk HIV. Jag tror på människans förmåga att göra egna val, oavsett vad det gäller här i livet. Allt jag skriver på min blogg är mina privata åsikter.

söndag 21 mars 2010

Stockholmsmotorn


Igår kväll var jag ut och köpte hämtmat. På vägen till restaurangen såg jag ovanstående reklam i en busskur. Bilden gör reklam för Stockholmsmotorn. "Stockholmsmotorn följer de stockholmsfrågor som diskuteras på webben samtidigt som den ger dig som bor här möjlighet att lyfta idéer, problem eller frågor direkt till oss politiker." Ett mycket bra initiativ då politik är ett förtroende att företräda de man har blivit vald av.

Den 15 mars kunde man läsa ett pressmeddelande från Sten Nordin, förbundsordförande för Moderaterna i Stockholms stad, att Moderaterna i Stockholm län och stad i måndags startade sin vårkampanj runt ämnet trygghet.

Målet för kampanjen, är enligt pressmeddelandet, att engagera stockholmarna i trygghetsfrågor och skapa ett nytt forum för dialog. Som ett led i moderaternas förnyelse startar "Stockholmsmotorn" - ett nytt verktyg på webben dit stockholmarna bjuds in att delta i samtalet om hur vi för Stockholm framåt.

– Trygghetsfrågor är viktiga för alla stockholmare. Vissa känner en otrygghet när de rör sig utomhus kvällstid. Andra funderar kring trygghet när de sitter på tunnelbanetåget och många föräldrar känner en oro när deras tonårsbarn rör sig ute runt om i Stockholm. Nu vill vi veta vad människor som bor och jobbar i Stockholm tycker så att vi politiker kan fatta ännu bättre beslut som handlar om att skapa ett tryggt Stockholm, säger Sten Nordin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar