Om mig

Mitt foto
Demokrati för mig är engagemang och det är en stor anledning till att jag är aktiv i Moderaterna, så klart också för att jag delar många av Moderaternas värderingar. Jag vill bidra till ett än bättre samhälle. Jag är uppvuxen i en företagarfamilj i Uppsala där jag även har studerat på universitetet och tagit en fil. kand. med samhällsgeografi som huvudämne och u-landskunskap som biämne. Jag bor nu för tiden i Bromma med min familj. Att det står så mycket om hiv på min blogg är för att jag under dryga 10 år har jobbat med hivprevention. Sen augusti 2013 jobbar jag som sexualpolitiskt sakkunnig på RFSU. Jag har f.n. förtroendeuppdrag i Idrottsnämnden i Stockholm stad och har tidigare varit ordförande i Brommamoderaterna. Jag sitter även i styrelsen för Let's talk HIV. Jag tror på människans förmåga att göra egna val, oavsett vad det gäller här i livet. Allt jag skriver på min blogg är mina privata åsikter.

söndag 18 april 2010

Kommunala rikskonferensen


I fredags och lördags var det Kommunala rikskonferensen med Moderaterna. En konferens som samlade nästan 2500 moderater från hela landet. En kul och inspirerande tillställning som innehöll många bra seminarier och tal. Några tal som är värt extra att nämnas är Anders Borgs och Fredrik Reinfeldts tal.


Borg som på ett lysande sätt beskrev det ekonomiska läget och Moderaternas ansvarsfulla politik, inte minst i den ekonomiska kris som världen till stor del fortfarande befinner sig i. Borg har också fått mycket beröm för den framgångsrika ekonomiska politik han och vårt parti har. Ansvar är ledordet.


Statsministern å sin sida höll ett kanontal som beskrev Sverige som ett föregångsland och där ingen ska stå utanför. På ett engagerat, och stundtals humoristiskt, sätt pratade han om hur vi ska stärka arbetslinjen och få människor att kunna bidra till den välfärd som vi trots allt upplever. Det är ingen tvekan om att det är tuffa tider, men utan vår förda politik tror jag att vänsterexperimentet hade fortsatt försätta hundratals människor i förtidspension varje dag. och så kan vi inte ha det. För någon måste ju trots allt stå för notan.

Nedan ett collage av några bilder från konferensen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar