Om mig

Mitt foto
Demokrati för mig är engagemang och det är en stor anledning till att jag är aktiv i Moderaterna, så klart också för att jag delar många av Moderaternas värderingar. Jag vill bidra till ett än bättre samhälle. Jag är uppvuxen i en företagarfamilj i Uppsala där jag även har studerat på universitetet och tagit en fil. kand. med samhällsgeografi som huvudämne och u-landskunskap som biämne. Jag bor nu för tiden i Bromma med min familj. Att det står så mycket om hiv på min blogg är för att jag under dryga 10 år har jobbat med hivprevention. Sen augusti 2013 jobbar jag som sexualpolitiskt sakkunnig på RFSU. Jag har f.n. förtroendeuppdrag i Idrottsnämnden i Stockholm stad och har tidigare varit ordförande i Brommamoderaterna. Jag sitter även i styrelsen för Let's talk HIV. Jag tror på människans förmåga att göra egna val, oavsett vad det gäller här i livet. Allt jag skriver på min blogg är mina privata åsikter.

söndag 20 juni 2010

Kampen om de äldre

Idag kunde man läsa en debattartikel skriven av Ulf Adelsohn, Birgit Friggebo, Thorbjörn Fälldin och Alf Svensson. Personer med gedigen politisk erfarenhet och som också tillhör målgruppen som de skriver om, nämligen äldre.

De skriver att "vi kan inte sitta stillatigande på åskådarläktaren nu när äldrefrågorna har blivit så viktiga inför valet. För oss är valet mellan Alliansens arbetslinje och vänsterns bidrags­politik lätt. Endast en långsiktig politik för fler jobb kan ge oss långsiktigt högre pensioner. Men en bra politik handlar också om annat än ekonomi, den grundar sig på vilken syn man har på äldre. Sverige ska vara ett bra land att bli gammal i."

Vidare säger de att "Sverige ska vara ett bra land att bli gammal i. Trygghet, valfrihet och en god livskvalitet ska vara självklara värden för alla människor i vårt land. För att det ska vara möjligt behöver vi en regering som kan ta ansvar för Sverige i en tid av stora utmaningar. Alliansen har visat att man klarar det."

Det är bra att de själva tar bladet från mun och debatterar om denna fråga. Något som bör vinna röster till Alliansen från denna grupp människor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar