Om mig

Mitt foto
Demokrati för mig är engagemang och det är en stor anledning till att jag är aktiv i Moderaterna, så klart också för att jag delar många av Moderaternas värderingar. Jag vill bidra till ett än bättre samhälle. Jag är uppvuxen i en företagarfamilj i Uppsala där jag även har studerat på universitetet och tagit en fil. kand. med samhällsgeografi som huvudämne och u-landskunskap som biämne. Jag bor nu för tiden i Bromma med min familj. Att det står så mycket om hiv på min blogg är för att jag under dryga 10 år har jobbat med hivprevention. Sen augusti 2013 jobbar jag som sexualpolitiskt sakkunnig på RFSU. Jag har f.n. förtroendeuppdrag i Idrottsnämnden i Stockholm stad och har tidigare varit ordförande i Brommamoderaterna. Jag sitter även i styrelsen för Let's talk HIV. Jag tror på människans förmåga att göra egna val, oavsett vad det gäller här i livet. Allt jag skriver på min blogg är mina privata åsikter.

torsdag 26 augusti 2010

Jobbmanifestet


Idag presenterade Alliansen sitt valmanifest, eller jobbmanifest som det också kallades för. Vi är nu rustade för att möta väljarna och kunna ge besked om vad vi tycker och hur vår politik ser ut. Något som inte vänsterexperimentet kan.

I korthet handlar det om en politik som värnar om välfärdens kärna och jobben. Det handlar om att bevara RUT och ROT och om vikten av utbildning. Den tar också upp frågor om äldreomsorg och om miljön.

Jobbmanifestet kan läsas här.


3 skäl att rösta på Moderaterna:

Jobb åt fler
Jobben är vår viktigaste framtidsfråga. Vi för en politik för att ta Sverige till full sysselsättning. I ett föregångsland ska man ha råd att vara lärare, vårdbiträde eller bibliotekarie. Därför vill vi fortsätta göra det mer lönsamt att arbeta, och vi vill fortsätta att sänka skatten på vanliga löner.

En bättre välfärd
I ett föregångsland får varje elev en bra start i livet. Tidigare betyg behövs kanske allra mest för den som har det svårt i skolan. Genom att öka det pedagogiska innehållet i förskolan kan vi bli bättre på att ta tillvara små barns lust att lära.

Trygghet i vardagen
Få saker inskränker människors liv och frihet lika mycket som våld och brott. Vi vill fortsätta arbeta för att få fler poliser i hela landet. Alla människor i Sverige ska kunna känna sig trygga med att det finns poliser som kan rycka ut ifall det skulle behövas. Rättsväsendet måste bli mer effektivt och hantera ärenden snabbare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar