Om mig

Mitt foto
Demokrati för mig är engagemang och det är en stor anledning till att jag är aktiv i Moderaterna, så klart också för att jag delar många av Moderaternas värderingar. Jag vill bidra till ett än bättre samhälle. Jag är uppvuxen i en företagarfamilj i Uppsala där jag även har studerat på universitetet och tagit en fil. kand. med samhällsgeografi som huvudämne och u-landskunskap som biämne. Jag bor nu för tiden i Bromma med min familj. Att det står så mycket om hiv på min blogg är för att jag under dryga 10 år har jobbat med hivprevention. Sen augusti 2013 jobbar jag som sexualpolitiskt sakkunnig på RFSU. Jag har f.n. förtroendeuppdrag i Idrottsnämnden i Stockholm stad och har tidigare varit ordförande i Brommamoderaterna. Jag sitter även i styrelsen för Let's talk HIV. Jag tror på människans förmåga att göra egna val, oavsett vad det gäller här i livet. Allt jag skriver på min blogg är mina privata åsikter.

torsdag 26 september 2013

Masters of sex

Igår kväll var jag inbjuden på premiärvisningen av HBO Nordics nya tv-serie Masters of sex. Tv-serien handlar om läkaren William Masters och hans assistent Virginia Johnson som var pionjärer inom den mänskliga sexualforskningen. Huruvida fiction överträffar verkligheten eller tvärtom vet jag inte, men de gjorde säkerligen ett bra och viktigt arbete. Deras jobb fick ett lyft i och med den sexuella revolutionen på 1970-talet och de medverkade i Johnny Carsons show flera gånger.

Jag tyckte premiär avsnittet gav mersmak och ser gärna mer av serien. Men så jobbar jag ju på RFSU också och kommer i kontakt med många av dessa frågor dagligen.

Här och här kan du läsa mer om filmen och om paret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar